بیماری همراه با COVID-19 کودکان و نوجوانان را تحت تأثیر قرار می دهد

7 ژوئیه 2020 - یک سندرم تهدیدکننده زندگی همراه با COVID-19 که بر کودکان و نوجوانان تأثیر می گذارد، شناسایی شده است.

تحقیقات اولیه در مورد سندرم التهابی مولتی سیستمیک در کودکان(MIS-C) ، نشان داده است که این سندرم بین دو تا چهار هفته پس از عفونت کروناویروس 2 توسعه می یابد.نزدیک به 300 مورد از این بیماری ثبت شده است و علائم آن شامل تب، بثورات، غدد متورم و در موارد شدید التهاب قلب است.

پروفسور Michael Levin، متخصص اطفال و بهداشت بین المللی کودکان در کالج امپریال لندن، در سرمقاله ای در این زمینه، به بررسی مطالعات مربوط به این وضعیت تازه کشف پرداخته است.

وی گفت: این نگرانی وجود دارد كه كودكانی كه ملاكهای تشخیصی فعلی برای MIS-C را دارند، در حقیقت یك مشكل بزرگتر داشته باشند.

بیمارستان کودکان بوستون اولین مطالعه را انجام داد و 186 مورد MIS-C را در 26 ایالت ایالات متحده شناسایی کرد. تحقیقات بیشتر نشان داد که از هر پنج کودک، 4 نفر در بخش مراقبتهای ویژه بستری شدند، یک نفر از هر 5 کودک نیاز به تهویه ی مکانیکی داشت و از تعداد 186 مورد، چهار نفر جان خود را از دست دادند.

مطالعه دوم در نیویورک انجام شد که 95 مورد MIS-C تأیید شد. آمار و ارقام نشان می دهد چهار نفر از 5 کودک در بخش مراقبت های ویژه بستری شده اند و دو نفر درگذشتند. در سراسر جهان بیش از 1000 مورد MIS-C کشف شده است.

اپیدمیولوژیست ارشد دکتر Ana Fernandez Menjivra، اظهار داشت: با رشد دانش و اطلاعات ما از COVID-19 و با بهبودی بیماران، عوارض طولانی مدت بیشتر و اثرات نادر آن بر روی جمعیت های مختلف ممکن است ظهور کند.در نتیجه، مدتی خواهد گذشت تا درک کاملی از تأثیرات پزشکی این بیماری بدست آوریم. سندرم MIS-C در کودکان با COVID-19 گره خورده است، زیرا اکثر کودکان در زمان بروز علائم، آزمایش کرونا ویروس مثبت یا تست آنتی بادی مثبت داشتند.

منبع:

https://www.diabetes.co.uk/news/2020/jul/covid-19-associated-condition-impacts-children-and-teenagers.html